Bloedbroeders zonder grenzen?

Bloedbroeders is een boek over familie en vriendschap. Reza komt naar zijn familie in Nederland voor een jaar. Hij gaat bij zijn neef Ayaan geld verdienen door mee te helpen in zijn restaurant. Reza vindt dit allemaal superspannend, Hij gaat voor het eerst in zijn leven geld verdienen! Het restaurant loopt slecht en Ayaan doet er daarom nog een illegaal handeltje bij. Reza doet mee omdat Ayaan zijn familie is, maar was dit wel een goed idee?

Helen Vreeswijk heeft al meerdere YA boeken op haar naam staan. Ze heeft bij de recherche gewerkt en daarom zijn al haar boek echt gebeurt. Dit maakt het boek meteen een stuk heftiger en spannender. Dit was het eerste boek van Helen Vreeswijk dat ik gelezen heb maar zeker niet de laatste!

De spanning wordt in het begin goed opgebouwd maar in het middenstuk wordt het verhaal een beetje saai. Je legt het boek daarom iets sneller weg. Gelukkig is het eind weer erg spannend

Ayaan is een egoïst en geeft totaal niet om zijn omgeving. Zolang het maar goed gaat met hem is alles goed. Zijn neef Reza komt net uit het buitenland waar hij altijd gewoont heeft. Hij kijkt op tegen zijn grote neef Ayaan en doet alles wat hij hem opdraagt, het is zijn familie. Ayaan geeft Reza loon en beloont hem met dingen zodat Reza een schuldgevoel opbouwt en geen nee meer zegt tegen zijn neef. Kortom Ayaan maakt misbruik van de goedheid van Reza.

Ik vond het boek erg leuk om te lezen. Ik moest wel even weer wennen aan dit soort boeken omdat ik hiervoor boeken als De hongerspelen ed. heb gelezen. Ik vind het boek een aanrader, ook is het een leuk boek om te gebruiken als boekverslag.

Meer recensies van Björn van der Sluis