spannend, mysterieus, romantisch

Blinablumebooks 04 maart 2024
ɴᴇᴠᴇʀ ɴᴇᴠᴇʀ - ᴄᴏʟʟᴇᴇɴ ʜᴏᴏᴠᴇʀ & ᴛᴀʀʀʏɴ ꜰɪꜱʜᴇʀ 4,5☆

Wat als je niet meer weet dat je verliefd bent op de liefde van je leven. Je voelt het wel als je in zijn of haar buurt bent dat die persoon bepaalde gevoelens en een vertrouwdheid oproept, maar je weet het helemaal niet meer. Kan de liefde dan sterk genoeg zijn om je terug bij elkaar te brengen? Moet je je laten leiden door alle goede en minder fraaie informatie die je verkrijgt om het je allemaal terug te herinneren, of moet je gewoon alles vergeten en elkaar loslaten... Dat is wat de 18 jarige Silas en Charlie overkomt.

Dit was een bijzondere CoHo! Even starten met een klein minpuntje, nl de Nederlandse titel, dat is echt wel een gemiste kans jammer genoeg. Daarnaast : vanaf het begin word je meegevoerd in het verhaal. Je kan het zelf niet echt sturing geven, maar moet het wat nemen hoe het komt. De personages zijn intrigerend genoeg gemaakt om je interesse te wekken en mee op ontdekking te gaan, want niet enkel zij merken verwarring. Jij als lezer hebt dat ook. Je hebt geen idee welke richting het uitgaat. Tot je een glimps krijgt en er nog meer verwarring is haha. Zoals gewoonlijk kan je eigenlijk niet veel zeggen over de verhaalinhoud zonder te spoileren. Dus laten we het erop houden dat het meeslepend, mysterieus, spannend en met momenten zwijmelachtig romantisch was.
Ondanks dat de personages geen herinneringen hebben aan hun relatie, merk je vrij snel dat er toch een liefde speelt tussen hen. Vooral Silas is de romanticus en charmeur. En hij zal zijn charmes nog nodig hebben om Charlie terug voor hem te winnen. Gelukkig heeft hij daar helemaal geen probleem mee. Het is toch wel bijzonder dat door bepaalde conversaties of handelingen de liefde van het blad afspat. Daarnaast is de opbouw weer zo gemaakt dat het mysterieus is van begin tot einde en dat je steeds een extra stukje van de puzzel krijgt. Dit verhaal heeft mij zeker niet teleurgesteld. Voor liefhebbers van de spannende/mysterieuze CoHo een aanrader!

[memory loss, standalone, paranormal, plottwist, mysterious, first love, you’re the one, YA, closed door, friends to lovers, Kobo plus]

Meer recensies van Blinablumebooks