Schaduwkant

Boekenwurm-82 17 april 2024
Na het lezen met ons gezellige leesclubje van "Schaduwkant" van Sophie Wester hadden we gisterenavond een super gezellige boekbespreking met een deel van de booklovers bende en Sophie Wester. Het was super gezellig meiden.

Het verhaal wordt verteld vanuit Ellen, een docent op de school van haar tienerzoon Mick. Als begeleider mee op de examenreis naar Texel, ontdekt ze tot haar verbijstering dat Mick betrokken is bij een gevaarlijk spel. Terwijl Ellen worstelt met de uitdagingen van het puberouderschap, wordt ze geconfronteerd met de duistere kant van deze activiteit.

We volgen niet alleen Ellen's perspectief, maar ook dat van Wout, een jongen die maar al te graag bij de vriendengroep wil horen waar Mick deel van uitmaakt, maar met zijn eigen twijfels, bedenkingen en onzekerheden kampt.

Sophie Wester's schrijfstijl is levendig en meeslepend, waardoor de spanning voelbaar is op elke pagina. Je voelt mee met Ellen's wanhoop en Wout's innerlijke strijd, terwijl je je constant afvraagt wat er nu werkelijk gebeurd is. Dit alles maakt "Schaduwkant" een boek met een spannend plot dat je op het puntje van je stoel houdt.

"Schaduwkant" is een absolute aanrader voor liefhebbers van spannende psychologische thrillers. Met haar doordachte personages en gelaagde verhaallijnen weet Sophie Wester je keer op keer te verrassen.

Bedankt de crimecompagnie dat we dit spannende boek mochten lezen met de Booklovers bende.

Meer recensies van Boekenwurm-82