Frisse draai aan klassieker

Boekenwurm-82 19 februari 2024
“Trots en Vooroordeel” is een boek vol romantiek en leuke situaties, waarin we worden meegenomen in het verhaal van Elizabeth Bennet en Mr. Darcy, die elkaar eerst niet kunnen uitstaan maar uiteindelijk verliefd worden. De personages zijn levendig en de dialogen zijn amusant.

Lisette Jonkmans schrijfstijl is luchtig en vlot, wat het verhaal moeiteloos leesbaar maakt. Ze weet de humoristische toon van het origineel te behouden, waardoor het verhaal niet alleen vermakelijk is, maar ook echt leuk om te lezen. Lisette slaagt erin om de tijdloze elementen van “Trots en Vooroordeel” te behouden, terwijl ze tegelijkertijd een eigentijdse twist toevoegt. De personages zijn nog steeds herkenbaar en charmant, maar ze voelen ook fris en modern aan.

“Trots en Vooroordeel” heeft altijd een speciale plek gehad in de harten van lezers, en met Lisette Jonkman krijgt deze geliefde klassieker een verfrissende draai met haar hervertelling.

Meer recensies van Boekenwurm-82