Aangrijpend

Boudewijn 15 januari 2024
In de afgelopen jaren heel wat gelezen en gezien over WO I, uit interesse en beroepshalve, maar dit boek slaat alles. De schrijfster is mij volkomen onbekend, maar dat is niet doorslaggevend. Vooral de lotgevallen van het duo Tom en Molly hielden je aandacht vast. Ergens vermoed je dat er iets rampzaligs, zit aan te komen, maar de manier waarop Diney Costeloe je aandacht vast houdt, is ongemeen boeiend. Vooral het uitgangspunt van de journaliste Rachel is ongebruikelijk (m.i.), de zoektocht naar de herkomst van een essenbos en de strijd van de oudere generatie dorpelingen dit bosje te behouden. Het slot een beetje melodramatisch, maar dat doet niets af aan de rest van de roman!

Meer recensies van Boudewijn