Een aanrader 1ste klasse

Brigitte 03 februari 2020
Recensie - Het gevecht - Traiders 1
Brigitte Audiens

Dit Fantasy / New Adult boek laat ons kennis maken met Jade Bennet. Ze is een Nederlandse jonge meid die 5 jaar geleden, samen met haar ouders, naar Aladdin City in Amerika verhuisde.

Op een dag zit ze in de scheikundeles en ontploft er een bom. Grote chaos en paniek.

De politie gaat op onderzoek uit en ze vinden aanwijzingen dat Jade het doelwit was. Ze moet zo snel mogelijk naar een veilige plek gebracht worden, zodat ze beschermd is. Op die manier kan de politie alle aandacht richten om de persoon die achter deze aanslag te vinden.

Jade krijgt een nieuwe identiteit en moet naar een nieuwe school verplaatst worden. Na lang overleg met de politie wordt gekozen voor “Silverleaf”. Een bewaakte privéschool voor moeilijk opvoedbare kinderen. Jade vertrekt met een bang hartje, maar uiteindelijk maakt ze al vlug vrienden, zoals Olivia, Stark en Skylan.
De dagen gaan rustig voorbij tot ze plots weer een brief ontvangt. De man van de aanslag heeft haar opnieuw gevonden. Dan begint het verhaal van de Traiders.

Esmee heeft dit verhaal heel vlot geschreven. Ze neemt de tijd om de lezers kennis te laten maken met de personages. De situaties worden duidelijk en gedetailleerd beschreven, zodat je alles goed kan volgen. Je ziet het als het ware als een film voor je.

De hoofdstukken zijn kort gehouden, zodat je steeds nieuwsgierig blijft naar het vervolg. De spanning wordt langzaam opgebouwd en geeft verschillende verhaallijnen weer die op het einde allemaal verweven worden tot een verrassende plotwending.

Je merkt de verandering en de groei van Jade gedurende het verhaal. Eerst twijfelend en onzeker naar een meisje dat weet wat ze wil.
Het boek geeft ons ook een mooie kijk op echte vriendschap. Samen streven voor een doel.

Dit boek heeft me zo geïntrigeerd dat ik het niet meer kon wegleggen. Ik heb het in éénmaal uitgelezen.

Ik heb echt genoten van dit boek en kijk heel erg uit naar het vervolg.

Voor mij een welverdiende 5* waard

Meer recensies van Brigitte