Prachtige psychologische thriller!

Brigitte 09 november 2023
Storm op komst is een psychologische thriller geschreven door Roeland Haest.

We maken kennis met Thomas Storm. Hij is een succesvolle ondernemer in de farmaceutische sector. Zijn bedrijf heet Storm en is sinds enkele jaren een miljardenbedrijf geworden.
Robin is één van de werknemers van zijn firma. Ze is trots op haar carrière, ook al is ze het niet altijd eens met de beslissingen die Thomas neemt.

Op een dag maakt ze kennis met Lotte Meskens, een journaliste die Thomas mag interviewen. Robin geeft haar daarna een rondleiding in het bedrijf en ze raken aan de praat.

Enkele dagen later spreken ze af om verder kennis te maken. Lotte heeft nog enkele vragen over het bedrijf Storm. Kan ze Robin hiermee lastig vallen of moet ze hiervoor bij iemand anders van het kantoor zijn?
Robin had al laten weten dat ze haar werk niet wil verliezen. Er wordt een grote geheimhoudingsplicht gevraagd van alle werknemers.

Maar Lotte zou geen goede journaliste zijn, als ze de onderste steen niet boven zou halen. Zeker als ze te weten komt dat er in de vroegere jaren een dode is gevallen.

Wat is er toch aan de hand met dit miljardenbedrijf?
Kunnen Robin en Lotte de waarheid achterhalen?
Of weet alleen Thomas hier meer over?

Roeland heeft een zeer vlotte schrijfstijl. Hij schrijft zeer realistische dialogen en bepaald hierdoor het vlot tempo in zijn verhaal. Geleidelijk aan bouwt hij de spanning op en zo wordt de lezer geboeid om door te lezen tot het einde.

Er zijn verschillende hoofdpersonages die goed zijn weergegeven. Je krijgt de mogelijkheid hen te leren kennen. Hun goede en minder goede kanten. De manier waarop ze hun beroep uitoefenen. Hun begrip, geduld, ongeduld. Kortom hun karakter en persoonlijkheid.

De spanning wordt geleidelijk opgebouwd en er zijn verschillende verhaallijnen. Soms wordt je op het verkeerde been gezet.

Eénmaal werd het voor mij iets teveel uitgediept. Op het moment dat er over aandelen, obligaties enz. werd gesproken. Maar voor diegenen die hier meer van op de hoogte zijn was dit waarschijnlijk geen probleem. En het was uiteraard ook het vakgebied van Lotte.
Dit was het enige minpuntje in dit volledige boek.

Mijn conclusie is dat Roeland Haest een prachtige psychologische thriller heeft geschreven. Hij heeft een vlotte schrijfstijl, bouwt de spanning geleidelijk op, maakt gebruik van een verrassende plottwist. Hij heeft mij kunnen boeien tot het eind van het verhaal.

Beslist 4****waard.

Bedankt dat ik “Storm op komst” mocht lezen. Ik heb er enorm van genoten.

Groetjes
Brigitte