Reis naar Australië

Brigitte 16 oktober 2023
Tot aan de horizon is een heerlijke feelgood novelle van Brenda Kleinherenbrink.

Roos is afgestudeerd en krijgt van haar ouders een vakantiereis cadeau. Ze gaat samen met haar vriendin Lara naar Australië.

Na een hele tijd rondzwerven en dingen bekijken, staat er nog een boottocht in het Great Barreer Reef op hun wensenlijstje en daar eveneens te gaan snorkelen, maar helaas zijn alle tickets uitverkocht.
Maar Lara kan op het nippertje nog zorgen dat ze allebei mee kunnen varen met “De Lorelei”. Het is een oud zeilschip dat door een groep jongeren bemand wordt, waaronder Bart en Ties, twee Nederlandse begeleiders.

Brenda Kleinherenbrink laat ons meegenieten van het prachtige Australië. Ze kan een goede indruk geven van de omgeving, de cultuur, de natuur, de tradities van de plaatselijke bevolking enz.
Ze laat ons ook delen in de gevoelens van de personages. Hoe gaan ze zelf om met hun belevenissen? Hoe verwerken ze alle emoties?

Uiteraard ontstaan er nieuwe vriendschappen of worden het diepere gevoelens?
Wat zijn de doelen in ieders leven?

Deze reis is voor Roos een kennismaking met zichzelf. Ze staat voor een grote beslissing. De volgende stap in haar verdere leven. Wat gaat ze doen met haar toekomst?

Wat zal Lara doen na haar reis?

Blijven Bart en Ties verder varen met de Lorelei?

Brenda schrijft heel vlot en boeiend. Het was alsof ik zelf mee op reis was en de personages zag evolueren. Ze af en toe aan hun oren wilde trekken of goede raad wou geven.

Deze novelle is ongelofelijk en prachtig geschreven. Doet je nadenken over de toekomst en blijft even nazinderen in je hoofd.

Toch blijft het een leuk verhaal dat niet te zwaar is.

Uitstekende en ontroerende novelle die voor mij 4**** waard is.

Brigitte

Meer recensies van Brigitte