Ontspannende lectuur

Brigitte 04 oktober 2020
Gelezen voor
“In de boekenkast “

Net als in de film - Rachel Winters - Recensie

Rachel Winters heeft een heerlijke feelgood roman geschreven over Evie Summers. Evie is de rechterhand van Monti, haar baas. Hij heeft een bureau voor scenarioschrijvers. Evie maakt er lange dagen en wil ongelooflijk graag promoveren tot “agent”.
Monti wordt onder druk gezet om een script in handen te krijgen van “Ezra Chester”, maar hij worstelt met een writersblock. Evie krijgt de opdracht om te zorgen dat Ezra binnen 3 maanden de romcom schrijft, dan krijgt ze haar promotie. Zoniet volgt haar ontslag.
Evie is nog heel naïef en gaat akkoord. Ze denkt dat dit zeker zal lukken. Vol goede moed gaat ze met het contract op pad. Maar dan kent ze Ezra nog niet.

Deze roman is geschreven in korte hoofdstukken die vlot lezen. Ze beginnen steeds alsof het scène uit een film is. Dit geeft reeds een komische noot aan het boek.

Rachel laat ons kennis maken met alle personages op een unieke manier. Op deze wijze heb je het gevoel dat je deze mensen echt kent. Ze kan zo beeldend beschrijven wie of wat er te zien is, dat je mee ter plaatse aanwezig kan zijn.
Je kan mee plezier maken met Evie en haar vrienden. Je maakt de hilarische situaties zelf mee. Automatisch schiet je hardop in de lach. Het is echt een heerlijk boek om te ontspannen en al je zorgen te vergeten.

Er worden enkele meet-cutes georganiseerd en deze zijn ongelooflijk origineel gevonden. Evie doet echt haar best om alles tot een goed einde te brengen.
Zo ook de manier waarop ze kennis maakt met Ben en zijn jonge dochter Annette. Ze is zo lief, slim, ze veroverd je hart zonder dat je het weet.

De vrienden en vriendinnen van Evie zijn Jeremy, Maria en Sarah. Allemaal verschillende types, maar een hechte groep die op elkaar kunnen rekenen. Heeft er iemand hulp nodig, staan ze klaar om te helpen.

Evie is zeker geen perfecte vrouw en door haar onbezonnen acties, zal je regelmatig met de glimlach op je gezicht verder lezen. Maar het is wel opmerkelijk dat je Evie verder ziet ontwikkelen van een naïef persoon naar iemand die weet wat ze wil.

Één uitspraak is me bijgebleven. Je kan ze vinden op pagina 209.
Het is Jeremy die dit zei: “Je kunt een drol niet oppoetsen. Maar je kunt hem wel besprenkelen met glitters”.
Aan jou om uit te zoeken in welke context deze vermelding gebruikt werd.

Ik kan je alvast waarschuwen dat je deze feelgoodroman niet meer kan wegleggen eens je begint te lezen.

Rachel schrijft beeldend, vlot, met veel humor en er komt zeker romantiek om de hoek kijken. Met andere woorden, alle ingrediënten zijn aanwezig voor een boek om je goed te voelen, te relaxen en veel te grinniken.

Als je een liefhebber bent van een zeemzoet verhaal met een komische toets, korte hoofdstukken, plotwendingen, hilarische situaties en echte vriendschap. Dan is dit boek wat je zoekt.

Voor mij zeker 4,5 sterren waard.
Ik heb dit boek met veel plezier gelezen.

Meer recensies van Brigitte