Waar blijft het volgende deel?

Brigitteb66 09 juni 2021
Linda, Ellen en Judith waren vroeger hartsvriendinnen en trouwden bijna 25 jaar geleden tegelijkertijd met drie mannen die eveneens bevriend waren. Maar ze zijn door de jaren heen het contact met elkaar kwijtgeraakt. Alle drie bevinden ze zich in een huwelijk dat niet helemaal lekker loopt. Judiths man heeft een gat in zijn hand, Ellen vermoedt dat haar man haar bedriegt en Linda's man voelt zich in een café meer thuis dan bij haar.

Om geld te besparen stelt Paul, de man van Judith, voor om samen hun 25-jarig huwelijk te vieren. De dames komen na een onwennig begin weer nader tot elkaar en besluiten tijdens het feest te vertrekken naar Blanes. Hier waren ze ooit samen op vakantie en daar denken ze nog altijd met weemoed aan terug.

Het is een heerlijk boek. Het heeft 625 pagina's, maar voor je het weet zit je al op de helft. Het verhaal leest als een trein. Of liever gezegd: de drie verhalen, want dit eerste deel gaat voornamelijk nog over wat eraan voorafgaat. De verhalen worden verteld vanuit de perspectieven van Linda, Ellen en Judith.

Het einde geeft al een beetje aan wat we in het volgende deel kunnen verwachten. Ook zijn de eerste twee hoofdstukken van deel 2 bijgevoegd. Dat wordt reikhalzend uitkijken naar het volgende boek. Het is natuurlijk geen literatuur, maar voor een feelgood is dit boek beslist 5 sterren waard. Het zit gewoon leuk in elkaar en het is echt goed geschreven.

Meer recensies van Brigitteb66