ongemerkt goed

17 juni 2015

Dit boek kreeg veel lovende recenties en staat op veel stations (ook ik reis veel met de trein, en vin dit heerlijk =) ) in de boekwinkel nog steeds op nr 1 in de top10. Het plot klonk goed dus ik had veel zin dit boek te lezen.
Het verhaal is goed, al wijkt het al vrij snel af van het meisje IN de trein. Er gebeurt verassen veel buiten die trein. Na een tijdje lijkt het een beetje voort te kabbelen: het leest wel lekker en het boeit nog wel, maar echt spannend is het niet.

Maar richting het eind merk ik dan toch ineens dat de schrijfster me naar binnen gezogen heeft. Bijna onopgemerkt heeft ze ervoorgezorgd dat ik mezelf allemaal vragen stel in mijn hoofd en maal over wie er te vertrouwen valt.... Wie is te vertrouwen? Wie vertelt de gebeurtenissen zoals ze plaats vinden? Wie is oprecht? En: Wie heeft wat gedaan?

De echte ontknoping over hier het gedaan heeft zag ik helaas al wel een tijdje aankomen en kwam een beetje zwak op me over. toen kabbelde het nog wat voort, maar gelukkig werd de spanning op het eind nog wat opgevoerd!

Ik snap alleen ECHT NIET wat de mysterieuze zinnen op de omslag doen ("Je kent haar niet. maar ze weet precies wie jij bent." en "voor de mensen in de wagon ben ik een van de velen. ik doe als iederen: reis naar mijn werk, maak afspraken, tik op mijn telefoon. Zo zie je maar.") Die hebben echt helemaal niets met het verhaal te maken!!!

Meer recensies van