27 augustus 2015
Ik heb dit boek bij de boekenstore op Lowlands gekocht. De achterkant trok me meteen: ten eerste al omdat het er -heel oppervlakkig- goed uitzag. Lekker overzichtelijk, mooi, anders. Maar het plot klonk me ook interessant in de oren. Het geluk wilde dat de schrijfter de volgende dag in de bookstore XL aanwezig was. Een veel te kort praatje en een veel te kort stukje voorlezen naar mijn idee, maar het motiveerde me wel om snel verder te lezen in het boek.

De zinnen die Nina Polak vormt zijn geweldig en zorgen voor sfeer. Ik vind de gebeurtenissen ook heel realistisch neergezet. Sommige relaties tussen mensen lopen vast, waarbij er niet een duidelijke gebeurtenis aan het stuk lopen ooraf gaat: er gaat gewoon iets niet meer. Dit vond ik verfrissend en -inderdaad- realistisch.
De personages zijn goed neergezet, worden net voldoende uitgediept om je nog nieuwsgierig te houden en zijn zeker niet perfect. Dit maakt voor goed leesvoer.

als ik nog een klein minpuntje mag geven? Het einde is lichtelijk onbevredigend...

Maar overall werd ik echt geraakt door dit boek. Waarom? Ik weet niet precies waarom dit boek me zo goed raakte, maar het deed echt iets met me dit boek te lezen. Ambiance? sfeer? mindfuck? geen flauw idee, but I like it =) Love it! <3

Meer recensies van