mooi beeld van een kinderbreintje

14 april 2015
Ik vond het een erg mooi boek! In een dag uitgelezen (technisch gezien 2 dagen, maar qua tijd 1 dag max ;-) )...
Ik vond vooral het begin erg leuk. Ik werk veel met kinderen en de gedaches van Meta waren zo herkenbaar! mooi, het heeft me ook op nieuwe ideeën over wat kinderen denken en hoe daar mee omgaan gebracht.
Later -misschien (ook) omdat ze dan wat ouder wordt en dat voor mij minder herkenbaar is- had ik het idee dat er war minder gedachtes en wat meer gebeurtenissen werden beschreven. Dit vond ik minder interessant.
Het einde was goed passen bij het verhaal; een beetje treurig, maar wel heel prettig.

Een mooi verhaal over het opgroeien van een klein meisje in een ietswat ruwe omgeving!

Meer recensies van