Spannende Scandinavische thriller

Carin de Wit 09 december 2020
Countdown(Cold Case 2)
In dit boek spelen 2 zaken: het voortbestaan van het Cold Case team hangt aan een zijden draadje enerzijds. Tess en Marie werken samen in het Cold Case team en krijgen een aantal dagen om een zaak op te lossen. Als dit niet lukt voor die tijd zal het team worden opgeheven en worden ze aan andere teams toegevoegd.
Anderzijds is er de zaak waar ze aan werken, de onopgeloste moord op Max in 2004. Die blijkt toevalligerwijs raakvlakken te hebben met een moord die recent gepleegd is.
Het boek springt heen en weer tussen verleden(2004) en heden(2019). Het verhaal boeit en houdt de aandacht vast. De spanning wordt goed opgebouwd.
Lukt het Tess en Marie om de zaak op tijd op te lossen?
En wat is het verband tussen de moorden?
Een interessante toevoeging zijn de hoofdstukken die zijn geschreven vanuit het perspectief van de Echtgenote. Het verhaal is net een puzzel, elke keer wordt er net genoeg informatie gegeven om weer iets toe te voegen.
Ik vind het persoonlijk ook leuk dat er geschreven wordt over de persoonlijke situaties van Tess en Marie.
Het verhaal is realistisch, dit zou zomaar echt gebeurd kunnen zijn.
Ik kijk alweer uit naar deel 3.

Meer recensies van Carin de Wit