Verrassende thriller

Carin de Wit 09 maart 2020
Eerste kennismaking met deze schrijfster.
Een boek waarvan de titel en de cover goed bij het verhaal passen.
Het gaat om een goed opgebouwde thriller met als hoofdthema’s verlies, schuld en geloof.
Tevens wordt de huidige invloed van het internet en social media aangestipt.
Er zijn 2 verhaallijnen die bij elkaar komen naarmate het boek vordert.
De eerste gaat over Manfred, rechercheur, die te maken krijgt met een vreselijk ongeluk in zijn prive situatie en alle emoties die daar bij spelen.
Zakelijk krijgt hij te maken met een zaak waarbij jonge mannen in de buurt van Stockholm dood worden aangetroffen in zee. Dit blijken geen ongelukken te zijn en Manfred en zijn collega’s gaan op zoek naar de toedracht.
De tweede verhaallijn volgt Samuel, een jonge man die bij zijn gelovige en zorgzame moeder Pernilla woont. Samuel gaat niet naar school, werkt niet en komt langzaam in aanraking met een makkelijke manier van geldverdienen.
Tot er iets fout loopt. Samuel slaat op de vlucht en vindt een baantje, zorgen voor een gehandicapte jongen. Dit lijkt een oplossing om even onder te duiken.
Maar is dit wel een goede oplossing?
Dan raakt Samuel vermist en gaat zijn moeder op zoek..
Goed opgebouwd en uitgewerkt plot. In het begin nog niet heel spannend, dit kwam na een paar hoofstukken en toen kon ik het boek niet meer wegleggen.
Ik ga zeker meer lezen van deze schrijfster.

Meer recensies van Carin de Wit