Klassieke 'Whodunnit' in schilderachtig decor

Carin de Wit 04 december 2019
Dit verhaal gaat over oude schoolvrienden die met elkaar op een verlaten plek in Schotland Oud en Nieuw gaan vieren.
Ze gaan logeren in een prachtig landhuis, dat wordt beheerd door een tweetal mensen die beide het nodige mee hebben gemaakt in hun leven.
Intrigerende types zitten er in de vriendengroep: het mooie meisje, het stille meisje, het stelletje dat alles heeft, de nieuwbakken ouders, en de buitenstaander.
Een gezellige avond met veel drank volgt, en de volgende ochtend wordt er iemand vermist..
De vrienden gaan naar elkaar kijken en nadenken over situaties en dingen die zijn voorgevallen.

Het duurt niet lang voor ze beseffen dat een van hen de moordenaar moet zijn.
Uiteindelijk volgt er de ontknoping met een hele kleine verrassende twist.
Het verhaal wordt verteld vanuit een aantal van de hoofdpersonen en je springt per hoofstuk heen en weer tussen verleden en heden.
De psychologische aspecten die terloops naar voren komen in dit boek vind ik interessant.
Het is wel een klassieke whodunnit vind ik.
Met veel plezier ben ik begonnen aan het boek, maar gaandeweg ging de spanning uit het verhaal, het kabbelde een beetje door.
Ik geeft het boek een krappe 3*** omdat ik toch iets meer had verwacht afgaande op de korte inhoud

Meer recensies van Carin de Wit