Ingewikkelde familierelaties in deze psychologische thriller

Carin de Wit 21 maart 2022
Drie jonge verdachten. 2 vermoorde mensen. Wat is de waarheid?
Zo zou ik het boek heel kort kunnen samenvatten.
De arts Steven Rytter en zijn (zieke) vrouw Regina worden vermoord aangetroffen in hun woning. Er zijn – zo blijkt al snel - 3 verdachte jonge mensen.
Wat hebben Bill, Karla en Jennica gemeen?
Al lezend kom je erachter dat ze alle drie een lastige familierelatie hebben.
De jonge rechtenstudente Karla is min of meer weggevlucht bij haar verslaafde moeder en huurt een kamer bij Bill. Ze maakt schoon bij Steven en Regina.
Bill verloor zijn vrouw aan kanker, heeft geen contact meer met familie en probeert voor zijn dochtertje te zorgen. Hij verhuurt een kamer om inkomsten te hebben aangezien hij geen baan meer kan krijgen.
En Jennica heeft het gevoel dat ze nergens goed genoeg is: niet geslaagd genoeg met studie, baan, partner of kinderen.Schiet tekort in de ogen van haar ouders. En dan leert ze via Tinder Steven kennen en wordt verliefd op hem.
De hoofdstukken gaan omstebeurt over Bill, Karla en Jennica en ook stukken uit het politie onderzoek worden erin verwerkt.
Zo bouwt het verhaal zich op en werkt toe naar de ontknoping, uiteindelijk worden de omstandigheden van deze familietragedie onthuld.
Het psychologische aspect is interessant in dit verhaal; het gaat naar mijn mening om 3 beschadigde mensen door verschillende situaties. Ik vond het al met al geen ijzersterk boek, bij vlagen zelfs saai. Net aan 3*.

Meer recensies van Carin de Wit