De cover van het debuut van Angela Marsons Stille Schreeuw (2015) is heel gaaf en past goed bij de sfeer en het gevoel van het verhaal. Het begin, de proloog en het eerste hoofstuk zijn saai, pakken me niet. Daarna leer je detective Kim Stone en haar team kennen en gaat het verhaal in vliegende vaart van start. De omgeving van Black Country is rauw, het verhaal ook. Er wordt een vermoorde schooldirectrice gevonden en dit is slechts het begin.. Met het ontrafelen van de moorden werd ook de persoon Kim Stone beetje bij beetje geïntroduceerd. Direct vraag je je af wat de gevonden menselijke resten (van 10 jaar geleden) bij het voormalige kindertehuis te maken kunnen hebben met de huidige moorden. Een sinister sfeertje hangt er in het boek. Ik betrapte mezelf erop dat ik iedereen ging verdenken.Heel intrigerend, ik kon het boek niet wegleggen. Het was nagelbijtend spannend, eng, verrassend en alles tegelijk. En toen kwam de ontknoping en toch ook de ontgoocheling. Eerst verrassend en spannend. En vervolgens een stuk dat ik niet helemaal geloofwaardig vind zonder spoilers weg te willen geven. Dus het eerste stukje was 2 sterren, daarna 5 sterren en de ontknoping 3 sterren. Conclusie: 4 sterren omdat het grote middenstuk van het boek zeer spannend was.
Ik kijk uit naar het volgende deel, vond het een veelbelovend debuut!

Reacties op: Spannende sinistere thriller

Stille schreeuw - Angela Marsons