Chaos en drama verpakt in een novelle vol humor

Caroleest 02 april 2023
Verliefd in Parijs is het tweede deel in de Sterre’s Zomer serie van Marli Elisa.

We gaan verder waar deel 1 is geëindigd. Sterre heeft Daan nog steeds niet de waarheid verteld. En alsof het allemaal nog niet erg genoeg is, verteld ze ook nog eens een leugentje tegen Mickey, Daan en Roos. En dan is het ineens niet meer alleen een vriendinnenweekend Parijs met Mickey, maar ook nog eens een romantisch weekend Parijs met Daan en een werkweekend Parijs met Roos. En dat allemaal tegelijk met elkaar in één weekend. Goh nu blijkt dat Sterre toch niet zo saai is en avontuurlijker dan ze dacht. Eat your heart out Stijn.
Sterre doet er alles aan om te zorgen dat Daan zijn investeerders niet kwijtraakt van zijn start-up RENEW.
Ik vind het heel knap van Marli, hoe ze het karakter van Sterre heeft beschreven, de chaos in haar hoofd, de onzekerheid of ze het wel kan en het feit dat ze iedereen tevreden wil houden en voor iedereen klaar wil staan om te helpen. Je wringt je in allerlei bochten en dat gaat een keer mis.

Ook de bezorgdheid die Sterre heeft om de gezondheid van haar dementerende oma, is zo mooi beschreven. Het zware onderwerp word licht door het verhaal heen geweven, maar het behoudt toch alle eerlijkheid.
De geweldige creativiteit die Sterre heeft maar die ze zelf niet ziet, zorgt er ook voor dat je zo van haar gaat houden. Je gunt haar de liefde, de vriendschap maar ook de baan als “art-mixer” die ze weldegelijk rockt maar dan op haar eigen unieke, creatieve manier.

Er gebeurd veel in dit deel, maar het is net alsof het allemaal als een puzzel in elkaar valt. Hoe ze met z’n viertjes allemaal een bijdrage hebben geleverd aan de footage voor Renew, dat zou een geweldige scene zijn voor in een serie of film.

Ik heb zo intens genoten van de heerlijke leugentjes en avonturen van Sterre dat ik nu wel heel benieuwd ben geworden naar deel 3. Verloofd in Zoutelanden verschijnt op 23 april 2023.

Meer recensies van Caroleest