Een geweldige afsluiter van deze trilogie.

Caroline Kuiper 14 maart 2020
Bloedband, derde en laatste deel van de trilogie Cirkel van het kwaad. Wat een geweldige afsluiter was deze Bloedband. Had ik al enorm genoten van de eerste twee delen Schaduwkinderen en Uitverkoren, deze derde Bloedband waar we even op moesten wachten, maakt de cirkel helemaal compleet. Heel fijn dat het boek begint met twee kleine stukjes uit de eerste delen zodat je meteen weer in het verhaal wordt gezogen.

Het verhaal begint met de moeder van hoofdpersonage Jules Declerck, zij is een brief aan het schrijven aan Jules, wat is er precies gebeurd in december 1995 met de vader en de broer van Jules. Een stukje dat je meteen op het puntje van je stoel laat zitten.

Ze was nog niet beneden of de voordeur klapte open. Haar zoon Remie stormde binnen, gevolgd door Xavier. Ze zag zijn blik en wist meteen: het is mislukt!

Jules Declerck is officier van justitie en wanneer ze wordt betrokken bij de verdwijning van het meisje Amber Wouda van 15 jaar, die later vermoord en verkracht wordt terug gevonden, blijkt er een link te zijn naar sekte leider Elijah Schillinger, de leider van de sekte Church of the Chosen. Deze man lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn na een inval bij zijn sekte, maar Jules wil er alles aan doen hem te vinden, arresteren en te spreken, want hij kan Jules waarschijnlijk meer over haar verleden vertellen. Wat hij met haar verleden te maken heeft weet ze niet precies, maar ze wil er alles aan doen om haar verdwenen geheugen weer terug te krijgen en deze man moet daar bij gaan helpen. De moord op haar vader is een blinde vlek in haar geheugen, maar Elijah heeft er hoe dan ook mee te maken en ondanks dat haar broer Remie de moord op haar vader heeft bekend, is ook hij vermoord, waarom? Zaken die in dit deel tot een plot komen.

Jules heeft een lange tijd een relatie gehad met de journalist Harry, ondanks dat Harry nog steeds van Jules houdt en ze af en toe het bed delen, houdt Jules Harry op afstand. Harry houdt zich ook bezig met onderzoek naar de sekte en samen met de jonge Amir steekt hij zijn neus steeds verder in zaken die geheim moeten blijven en zet daarbij zijn eigen leven, maar ook die van Amir op het spel. Een verhaal met veel plotwendingen waarin Jules nog een lange weg te gaan heeft om haar verleden een plaatsje te geven.

Een serie die je als thriller fan gelezen moet hebben. Linda heeft een heerlijke schrijfstijl waardoor je aan het verhaal gekluisterd blijft en het boek niet weg kunt leggen. Een thriller serie waarin je jezelf kunt verliezen en het verhaal in een film aan je voorbij ziet trekken. Verhaallijnen die afgesloten worden in de eerste delen, maar waarvan toch nog personages in de volgende delen tevoorschijn komen. Zeker een trilogie waarvan een serie gemaakt kan worden. Linda kan zich na deze trilogie zeker scharen onder de grote thriller auteurs.

Meer recensies van Caroline Kuiper