Gekmakend

ISBN: ISBN 978 94 92968 00 5

Uitvoering: paperback
Aantal pagina's: 323
Uitgave: juni 2018

Melanie van Garderen uit Almere heeft een opleiding gedaan in de zorg en welzijn sector. Schrijfster worden stond bij haar pas op nummer 100 tot enkele jaren terug. Sinds januari 2017 is zij Freelance redacteur bij DunTax Books. Tegenwoordig (2018) is zij eigenaar van MvG Books.

Cyanide – Insanelym is haar eerste boek. Zij heeft dit boek in eigen beheer uitgegeven. Het is de bedoeling dat dit het eerste boek is van een reeks.

Beknopte samenvatting

Een jonge vrouw, Eva Cobbs, wordt op een dag plotseling uit haar ouderlijk huis meegesleurd door onbekende mannen. Ze verliest haar bewustzijn en ontwaakt in een medische onderzoeksinstelling waar experimenten worden uitgevoerd op bewoners. Eva begrijpt niet wat haar overkomt en waarom dit gebeurt. Het verhaal beschrijft haar zoeken naar haar verleden.

Dit verleden bestaat vooral uit geheimen. Ze krijgt hulp bij haar zoektocht. Maar wie kan ze nu eigenlijk vertrouwen? En vooral wat is echt en wat is illusie?

Conclusie
‘Cyanide – Insanelym’ is een medische thriller. De titel die is opgebouwd uit 2 woorden. Cyanide is een vergif. Insanelym is een taalverbastering, een Engels woord met een M aan het einde, met de betekenis ‘’ gek’. Het lijkt in eerste instantie op een anagram van de naam Melanie maar dat is het niet.

Dit boek was voor mij waarschijnlijk een goed boek maar gelezen op het verkeerde moment.

Tot op de helft van het boek is er geen touw aan vast te knopen. De lezer voelt een stuurloosheid in het donker. Wanneer gebeurtenissen zich herhalen en karakters terugkomen krijgt het verhaal vorm. Op driekwart van het boek beginnen de dingen op hun plek te vallen en krijgt het verhaal vaart. De uitsmijter van het boek is een spannende cliffhanger.

Cover
De cover is zwart met een blauw met de titel en naam vabn de schrijver in het wit. De afbeelding is een oplichtende vingerafdruk met verticaal digitale info.

Ik vind de cover te veel lijken op de cover van het boek ‘Enter’, het eerste boek uit de bekroonde rebound serie van Willem Asman (2017).

De cover dekt het verhaal onvoldoende.

Aantal sterren

Meer recensies van CarolXXXPleya