Rijp voor verfilming

CharlesRuys 17 oktober 2020
Een volledig nieuw verhaal, niet alleen voor de serie-fans maar voor alle thrillerliefhebbers. Zelf heb ik de serie wel gezien en qua stijl sluit het boek er goed op aan. Al gaat het er in het boek af en toe wat ruwer aan toe. Zo passeren er een paar beklijvende geweldsscènes, waarvan ik betwijfel of die het tv-scherm ooit zouden halen. Hoewel: serie 1 was ook niet vies van geweld, met al die executies van dichtbij.
Het boek is vlot geschreven in de (voor mij toch) bekende 'Luijten-stijl'; rauw, direct en met heel veel humor. Het vreemde is dat die humor de spanningsbogen totaal niet aantast. Het werkt zelfs af en toe bevrijdend, want het plot raast in vliegende vaart voorbij. De spanning is werkelijk te snijden en ik heb het boek in één adem uitgelezen (met de andere turven van Luijten lukt dat vanwege de dikte niet). Een paar aardige plottwists en je hebt als lezer geen enkel idee hoe het afloopt.
Rijp voor verfilming als je het mij vraagt, de vrt mag alvast beginnen lezen!

Meer recensies van CharlesRuys