Vernuftig plot

CharlesRuys 17 oktober 2020
Anne-Laure, de auteur die zichzelf als personage meeneemt in het boek, lijkt ook op de Anne-Laure die we kennen van haar grappige weergaven van feiten van eigen bodem. Ze is ook de auteur van Justine en Maurice waarin absurdisme niet ontbrak. In dit boek is de fantasie iets minder absurd, maar toch is het verhaal zeer uitzonderlijk met een grote fantasie die het wat lachwekkend maakt. Hoe Louise alles gedaan krijgt, grenst aan het onwaarschijnlijke die haar heel wat kopzorgen bezorgt.
Erg goed geschreven boek en het plot steekt vernuftig in mekaar. Met goed uitgediepte personages leest het boek ook lekker vlot. Van Neer is er weer in geslaagd om een zeer humoristisch verhaal neer te zetten waarvan het ongeloofwaardige wordt neergeschreven als geloofwaardig, en omgekeerd... Voor de liefhebbers van dit soort breinbrekers is het echt een mustread. Meermaals hardop moeten lachen, Van Neer heeft een sprankelend soort humor die je maar zeer zelden tegenkomt in Thrillers. Wel had het voor mij een (klein) tikje spannender gemogen.

Meer recensies van CharlesRuys