Gruwel

Erg spannende horror-detective. Je blijft voortdurend lekker meepuzzelen, terwijl de hoofdfiguren overal afgezaagde lichaamsdelen blijven vinden. Wat ik een beetje irritant vond, was het veelvuldig gebruik van straten/straatnamen van Londense (buiten)wijken. echt erg overdreven, ik weet toch niet waar het is. En meteen in het begin tuimelen de namen van de personages over elkaar, dat is ook wat veel van het goede. Tot halverwege bleef ik een beetje verward over al die namen. Straatnamen, personagenamen, namen van merken of producten, ik vond het wat veel afleiden allemaal.
Liefhebbers van horror/gore kunnen hun hart ophalen. Hayder is meester in het beschrijven van vunzige locaties, aan lagerwal geraakte figuren en weerzinwekkende gebeurtenissen. Soms kun je hun plakkend zweet en vieze adem bijna ruiken, echt meesterlijk!
Een vakkundig geschreven en zeer origineel bedachte horrorthriller. Al moet je wel een sterke maag hebben om het uit te lezen.

Meer recensies van ChiaraVisconti