Verfilming

18 januari 2015
Ik heb het boek nog niet gelezen, maar afgelopen weekend de verfilming gezien van het desbetreffende boek. Wat een emotionele rollercoaster is dat zeg. Ik heb vanaf halverwege het niet meer droog kunnen houden. Hazel, een tikkende tijdbom, ontmoet op een gespreksgroep Augustus (Gus voor zijn vrienden) genezen van kanker, is samen met zijn beste vriend meegekomen. Vanaf het eerste moment groeit er een vriendschap tussen Hazel en Gus. Hazel is bezeten van een boek en wil de auteur graag ontmoeten om het open einde te kunnen afsluiten. Samen met haar moeder en Gus reizen ze af naar Amsterdam en ontmoeten de auteur. Dit eindigt in een zware teleurstelling. Hier hoort Hazel dat het met Gus niet goed gaat en de kanker weer terug is in zijn lijf. Samen gaan ze hun strijd aan. Dit alles met een lach en een traan.

Meer recensies van