Leef je dromen

Conn 26 december 2019
En dan zit je zomaar gevangen in een relatie, in een leven, waarvan je zelf ook wel weet dat het niet klopt. Zo vergaat het ‘meesterbakker’ Liv Veerman. Samenwonend met Onno, die vooral voor voetbal leeft en een baan bij een grote restaurantketen met een opdringerige baas die alleen zijn bedrijfsresultaten belangrijk vindt, verliest ze steeds meer van haar droom om voor zichzelf te beginnen. Totdat er zich een kans aandient in de vorm van een oud winkelpand. De reactie van Onno op haar wens om daar een patisserie annex koffietentje te gaan starten, maakt dat ze langzaamaan inziet dat ze haar koers moet veranderen. Feelgood zou feelgood niet zijn als er naast de Bad Guy geen helpende hand in de vorm van een Good Guy zou zijn, met uiteraard een geheim.

Als ik Hebban was zou ik het boek niet indelen in het genre ‘Thriller en Spanning’ . Want dat zet de lezer echt op het verkeerde been. Zeker er zit spanning in het verhaal. 'Recept voor geluk' is een boek voor de rubriek 'Feelgood'. Het bevat alle feelgoodingrediënten : er wordt voldaan aan je verwachtingen; het goede heft het kwade op; romantiek; wie goed doet - goed ontmoet. Kortom een boek voor een lekker middagje ongecompliceerd leesplezier. Gek detail: ik had steeds het idee dat het zich in Londen afspeelde .......

Meer recensies van Conn