Ontroerend mooi!

Als de sterren fonkelen van Jet Nijland. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Deze roman is gebaseerd op ware feiten uit het leven van de familie van de schrijfster. Hierdoor word je het verhaal in gezogen. Het gaat over de 'arbeitseinsatz'. Een onderwerp dat niet zoveel voorkomt in boeken over de Tweede Wereldoorlog. Liz is dertig en woont nog steeds in een studentenhuis. Vlak voor het overlijden van haar opa krijgt ze een geel boekje van hem met de mededeling: zo weet je alle antwoorden. Liz besluit op onderzoek uit te gaan. Opa heeft lange tijd in Duitsland als dwangarbeider gewerkt. Ze koopt een busje, knapt het op en vertrekt samen met Tom (haar aardige buurjongen) naar Duitsland. Ze volgt de weg die opa heeft afgelegd en komt steeds meer te weten. Het perspectief wisselt in het verhaal tussen Liz (heden), Bram, de opa van Liz (oorlogsjaren) en Saar, de oma van Liz (oorlogsjaren). De schrijfstijl is prettig en leest makkelijk. Het verhaal heeft me geroerd.

Meer recensies van corine-fraikin