Mooie sfeerbeschrijvingen die goed passen bij het verhaal

corine-fraikin 20 april 2024
Vrij uitzicht van Anya Niewierra. ⭐️⭐️⭐️⭐️ Dit is de debuutroman van deze schrijfster. Gek genoeg had ik deze nog nooit gelezen. Na de dood van haar moeder vlucht Tess Clement naar Mosset. Een dorp in het zuiden van Frankrijk. In de provincie Pyrénées-Orientales. In haar jeugd is ze hier met haar moeder op vakantie geweest. Er is toen een heleboel gebeurd. Tess heeft een meisje, Jeanne, neergeslagen (die nooit meer is teruggevonden) en is daarna teruggevlucht naar Nederland. Daar bleek ze zwanger van haar vakantieliefde Benoît. Haar moeder heeft haar altijd beschermd. Nu, 25 jaar later, trekt Mosset als een magneet aan Tess. Ze wil bepaalde dingen uitzoeken. Het mooie 'chateau' speelt een cruciale rol in het dorp en gaat dit ook spelen in het leven van Tess. Mooie sfeerbeschrijvingen van de natuur en vooral de berg Canigou. De hoofdstukken wisselen tussen Tess en een onbekende. Dit geeft een goede spanning. Leest makkelijk.

Meer recensies van corine-fraikin