Vernieuwend verhaal

corine-fraikin 13 maart 2024
De man met duizend gezichten van Lex Noteboom. ⭐️⭐️⭐️⭐️ Deze thriller houd je van begin tot het eind in zijn greep. Michelle, Daniel en hun dochtertje Alexa zijn op weg naar het vliegveld. Ze willen gaan genieten in Dubai. Dan komt er een bericht vanuit Kazichië. Een fictief land dat gesitueerd is in de Kaukasus. De president van het land, Daniels tweelingbroer, is omgekomen bij een ongeluk. Ze moeten er heen. Michelle heeft haar twijfels. Kazichië is geen stabiel land. Maar Daniel moet toch op zijn minst afscheid kunnen nemen en zijn moeder bijstaan. Samen vertrekken ze. Eenmaal daar wordt Michelles angst bewaarheid. De familie wil dat Daniel de plek van zijn broer inneemt. Het enige wat Michelle wil is zo snel mogelijk terugkeren naar Nederland. Er breken opstanden uit van rebellenlegers en minderheden gesteund door 'de man met duizend gezichten'. Als Rusland en Amerika zich er ook mee bemoeien, lijkt het einde zoek. Een modern debuutverhaal dat vol zit met hedendaagse technologie. Er wordt gebruik gemaakt van deepfakes en AI speelt een grote rol. Je moet je aandacht er goed bij houden. De schrijfstijl is prettig en de personages zijn goed uitgewerkt. Aan dit boek is een podcast verbonden. De vrouw met de duizend gezichten. Zelf heb ik deze (nog) niet beluisterd, maar het schijnt een mooie aanvulling te zijn.

Meer recensies van corine-fraikin