Thriller en geschiedenis in één

Corrie GM 25 oktober 2023
Erg, erg goed boek.
De gebeurtenissen worden vanuit verschillende personen bekeken, en niet altijd in 'real time'. Dat maakt het boek ingewikkeld, maar wat mij betreft niet tè ingewikkeld.
De hoofdpersoon is een sympathieke vrouw, die absoluut niet begrijpt waarom haar man een jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd. Langzamerhand worden de breukjes in zijn karakter en zijn verhalen voor de lezer zichtbaar.
Wat voor mij het mooie is in dit verhaal is, dat de lezer allang weet dat iemand op de vrouw jaagt, maar zijzelf merkt dat pas veel later.
De Camino wordt mooi beschreven, ik weet niet hoe waarheidsgetrouw. Maar voor mij is het heel goed voor te stellen.
Toen de oorlog in Joegoslavië begon, zat ik middenin de kleine kinderen. Ik zat in een cocon in die tijd en kon maar niet begrijpen wat er gebeurd was. Later heb ik dat enigszins ingehaald. Maar door dit boek ben ik veel beter gaan begrijpen waarom al die afschuwelijke dingen zijn gebeurd, hoe het zo heeft kunnen komen.
Een goede thriller met goede informatie over de oorlog in Joegoslavië en over de macht van een groep.

Meer recensies van Corrie GM