Bericht van de overkant

Cottenier Ina 12 februari 2024
Wat doe je als je vrouw klaagt omdat je praat in je slaap? Een recorder naast je bed zetten om te bewijzen dat het allemaal niet zo erg is. Maar dan klinken op die opname als eerste woorden: 'Laat me duidelijk zijn. Ik ben dood. Overleden, ja. Ontslapen. Ter ziele gegaan. Gestorven dus. Ik ben er niet meer. Morsdood.' Wat doe je dan de volgende ochtend? Je bent auteur, dus schrijf je de woorden uit, natuurlijk. Het was geen droom, maar een 'bericht van de overkant'. Een waarschuwing. Een reddingspoging, als het ware. Op korte termijn. Op heel korte termijn.
Ik heb deze auteur leren kennen door zijn boek 'salami' en natuurlijk smaakte naar meer.

Eerst en vooral trokken de titel en de cover mij aan want zo'n thema's spreken mij altijd aan maar zoals ik me al kon aan verwachten zal deze auteur niet binnen de lijntjes kleuren en kreeg ik een verhaal voorgeschoteld waar ik wel de vingers van aflikte omdat het zo absurd leek dat ik van het verhaal ging houden en benieuwd was hoe het ging aflopen.
Je bent ofwel helemaal tegen of helemaal voor deze verhaallijn en ik heb er van genoten. Doet me ook denken aan het verknipte brein van Anne Laure van Neer. Ook zij kan zo'n verhalen neerzetten. I love it.

Systeem CC stop.

Meer recensies van Cottenier Ina