De eenzame postbode

Cottenier Ina 08 februari 2024
Kolkend als water
dat tegen de rotsen slaat
maakt de tijd lussen

Ik had nog nooit van deze auteur gehoord totdat ik dit boek tegen kwam in een boekenforum en daar een prachtige recensie las.
Bilodo is een jongeman die werkt als postbode en een wat ééntonig leven leidt. Doordat hij postbode is en ook in het sorteercentrum werkt vooraleer zijn ronde te beginnen eigent hij zich brieven toe om deze open te stomen , te lezen en daarna terug aan de rechtmatige eigenaar te bezorgen. Tot hij de briefwisseling tussen Gaston Grandpré en Ségolène onderschept en verliefd wordt op de Haiku's (japanse dichtvorm) van Ségolène.
Door een ongeval dreigt er een einde te komen aan deze briefwisseling en neemt Bilodo het heft in eigen handen.
Ergens halfweg het verhaal had ik het eventjes gehad met al die Haiku's en dacht ik het einde te kunnen voorstellen maar het verhaal kreeg een totaal andere wending en liet me met verbazing het boek dicht klappen en kreeg ik echt waardering voor het verhaal.

Meer recensies van Cottenier Ina