De jongen bij de moefti

Cottenier Ina 21 december 2019
In dit verhaal worden we met de neus op de feiten gedrukt, de ongebloemde waarheid over de tijd waar me momenteel in leven en onder ogen moeten zien. Het verhaal van een vader (Olivier) en zijn zoontje (Hannes) genaamd naar zijn overleden partner Hanne die tijdens het kraambed is overleden. Samen zijn ze getuige van een terreuraanslag tijdens de Dodenmars en hoe gaan ze daarmee om. Kunnen ze die gebeurtenis samen verwerken? Een heftig verhaal met prachtige woordspelingen, een stukje geschiedenis over bepaalde steden in Andalusië en ook . Een verhaal om bij stil te staan. Wat ik dan wel jammer vond is dat Hannes een kereltje is met krullend haar en op de cover er een kereltje staat met stijl haar. Daar mocht misschien wel rekening mee gehouden worden maar dit is niet een doorslaggevend feit. Deze auteur zou zeker meer naambekendheid mogen krijgen want het boek is maar 186 pagina's maar de informatie dat we te verwerken krijgen is heel interessant.

Meer recensies van Cottenier Ina