Duet met valse noten

Cottenier Ina 14 januari 2020
Als je weet dat de auteur maar 16 was toen hij dit boek schreef in de nostalgische jaren '80 en het boek effectief werd uitgegeven aan zijn 19 de vind ik dit een super debuut jeugdboek. Bovenal leerde ik het boek pas kennen na een lezing op de boekenbeurs dit jaar in Antwerpen terwijl vele van mijn jeugdvriendinnen dit boek jaren geleden al hebben gelezen. Eventjes deden ze mij wel twijfelen .Die prachtige covers van indertijd , die boeken van Averbode, Ja ook ik heb er ettelijke verslonden. Het geeft prachtig de jeugdliefde weer tussen Lander en Liselot. Eventjes keer je terug naar je eigen tijd met de videocassetjes, de beegees, Abba, Barbara Streisand. Maar blijft die liefde wel aanhouden tussen die 2 want elk koppeltje heeft wel zijn kinderachtige strubbelingen en kunnen ze daar ook mee omgaan?

Meer recensies van Cottenier Ina