Een kerstvertelling - prachtig !

Cottenier Ina 08 december 2019
Wat een prachtig verhaal is dit toch.
Scroodge , gekend als een wrek, een harteloos mens dat met niemand medelijden heeft , dat moeite heeft met het zinnetje "vrolijk kerstfeest" krijgt op kerstavond bezoek van de geest van zijn reeds 7 jaar overleden zakenpartner Marley die hem vertelt dat hij bezoek zal krijgen van 3 geesten, een geest van kerstmis in het verleden, een geest van kerstmis in het heden en een geest van kerstmis in de toekomst. Al bij de eerst geest zie je de veranderingen optreden bij Scroodge wanneer hij zichzelf als eenzaam en achtergelaten manneken ziet terwijl al zijn vriendjes kerstmis gaan vieren. Je ziet Scroodge op alle mogelijke manieren en ook zijn kennissen op kerstmis en stillaan begint Scroodge te beseffen hoe anderen hem zien als mens. Hij besluit te veranderen en er iets aan te doen. Ik denk dat ik dit boek nog meerdere malen zal herlezen.

Meer recensies van Cottenier Ina