Grafstilte

Cottenier Ina 05 oktober 2020
Asher Falls, een gebied dat ooit door een fout van de oude Pelt Asher werd overstroomd en enkel te bereiken is met een veerboot of via afgelegen landweggetjes. Een stadje weggezonken in de vergetelheid. Net daar wordt Amelia gevraagd voor een nieuwe restauratie te doen aan het nieuwe Thorngate Cemetary waar ze in het afgelegen laurierbos een beetje verderop een graf ontdekt dat nog steeds onderhouden wordt.
Begraafplaatsen zijn bedoeld voor de levenden. En degenen die de doden eer betonen, hebben doorgaans ook diep respect voor het leven.
Amelia begint te beseffen dat ze daar niet alleen is voor de restauratie maar ook voor een hoger doel want wie financiert de restauratie en wie is haar opdrachtgever?
Ook lijkt het of de weinige bewoners haar daar niet willen en ook de bergen hebben hun geheimen met hun onheilspellende wind en bizarre geluiden.
Een mens kan niet met andere mensen omgaan zonder sporen in hun levens achter te laten. En welke rol speelt Thane Asher dat ze op de veerboot heeft ontmoet en behoort tot de machtigste familie van Asher Falls.

Het eerste deel vond ik heel spannend maar middenin het verhaal vond ik het een klein beetje afzwakken om dan aan het eind tot onverwachte gebeurtenissen mee te maken waar je je toch niet aan verwacht had.

Meer recensies van Cottenier Ina