Het meisje dat ik achterliet

Cottenier Ina 06 september 2020
Een mens kan niet met andere mensen omgaan zonder sporen in hun leven achter te laten.

Dit is het verhaal van Yoshioka een student dat welbelust is op geld en behoefte aan sex en de naïeve, goedhartige Mitsu, wanhopig verliefd op Yoshioka. Na een 2 tal ontmoetingen met Mitsu heeft Yoshioka een hekel gekregen aan Mitsu en wil hij niets meer met haar te maken hebben. Na zijn tijd als student vind hij werk in een goedbloeiende zaak en begint een relatie met het nichtje van de directeur maar in zijn achterhoof denkt hij nog af en toe aan het meisje dat hij achterliet. En ook op Mtsu heeft Yoshioka zijn sporen achtergelaten.

Vriendschap onstaat gemakkelijk en verdwijnt net zo gemakkelijk als een luchtbel op een regenachtige dag. En misschien is het met liefde ook wel zo.

Toeval is de sleutel tot de betekenis van het leven.
Het leven van 2 jonge mensen die elk hun eigen kant op gaan maar toch verweven blijven met elkaar.

Tijdens het lezen begon ik echt een hekel te krijgen aan Yoshioka en medelijden met Mitsu maar eigenlijk bepaalt ieder zijn eigen keuzes en beslissingen.

Meer recensies van Cottenier Ina