Moeder is boos

Cottenier Ina 21 maart 2020
Dit boek is het waargebeurde en afschuwelijke verhaal van Marijo Bakker. Vanaf haar 9 de jaar werd zij misbruikt door haar vader en wanneer ze haar broer Piet in vertrouwen neemt wordt haar leven nog een grotere hel. Tijdens het lezen van het boek zag bij de schuingeschreven gedeeltjes het kleine meisje op de cover en de gewone tekst de Marijo van nu.
Tijdens het lezen ben je constant overstelpt van afschuw, haat tegenover de vader en broer alsook woede tegenover de moeder die haar dochter niet in bescherming wou nemen en het allemaal zijn gang liet gaan. Zelfs een beetje liefde kon die moeder haar niet geven.
Op een bepaald ogenblik zat ik zo in het verhaal , zo in het verleden dat ik dacht omg mijn dochter gaat in mei naar dat eiland met school, nee ik laat haar niet mee gaan, die mensen kennen elkaar , zie dat haar daar iets gebeurt. Zo erg sloegen mijn gedachten op hol bij het lezen van dit boek.
Nu is Marijo Bakker getrouwd en heeft 2 dochters en een lieve man maar wat die vrouw dag na dag heeft moeten meemaken gaat echt mijn petje te boven. En zoals ze zelf zegt, dit is een trauma dat je je ganse leven mee draagt, al heb je nu een gelukkig leven, zoiets vergeet je je leven niet en je bent getekent voor het leven.
Hierbij steek ik alsnog een hart onder de riem voor Marijo dat ze met dit verhaal naar buiten is gekomen en een grote hulp kan betekenen voor andere slachtoffers.

Meer recensies van Cottenier Ina