Papavers , een schrijnend verhaal over Schizofrenie

Cottenier Ina 10 januari 2024
Ik had nog nooit van deze auteur gehoord totdat ze naar Boektopia kwam en ik haar boeken begon op te zoeken en ik Papavers tegen kwam. Gelukkig kon ik hem nog 2 de hand vinden want deze is niet meer te koop in de winkel. Onmiddellijk was ik aangetrokken tot het onderwerp namelijk schizofrenie.
In dit boek gaat de stiefmoeder een dialoog aan met haar stiefzoon die lijdt aan schizofrenie. In het begin vond ik de schrijfstijl wat vreemd maar al gauw vormden er zich prachtige zinnen en werd ik echt in het verhaal gezogen. We volgen hem van het schattige jongetje met de prachtige blonde lokken en blauwe ogen tot de gekke jongen waarvan de realiteit stillaan begint te vervagen en hij leeft in een wereld waar hij niet snapt waarom hij medicatie moet nemen, waar de stemmen in zijn hoofd normaal zijn en niets hem nog interesseert.
Ik heb het boek dicht geklapt met een droevig gevoel want het is een prachtig boek maar een zo triest verhaal. Het zal nog een tijdje blijven hangen.
Echt een aanrader.

Meer recensies van Cottenier Ina