Sceance

Cottenier Ina 24 februari 2024
Ik had al kennis gemaakt met deze auteur met zijn boeken Blackwell, het offer van Scarlington , de ziener, bloedlijn en engelenlust. Van dit boek wat trouwens zijn debuut was had ik wel hoge verwachtingen.

We maken in het begin van het boek kennis met Dr Francis Whitman die zijn verhaal vertelt vanaf het jaar 1873 waar hij uitgenodigd wordt om een seance bij te wonen van Elisabeth Archer om zo te kunnen aantonen dat zij geen bedriegster is en dat de entiteit dat ze oproep namelijk Katie King en zij geen één en dezelfde persoon zijn.

Ik vond het verhaal maar traag op gang komen en pas vanaf hoofdstuk 10 kreeg het mijn volledige aandacht. Ook de band tussen Dr. Whitman en Katie King vond ik maar raar maar alles valt wel op zijn plaats op het eind van het boek.

Ik twijfel tussen 3 en 4 sterren want de auteur weet het verhaal echt goed aan de man te brengen door zijn prachtige schrijfstijl.
Ik geef het een 3 1/2

Meer recensies van Cottenier Ina