Sheol

Cottenier Ina 04 december 2020
Toen ik dit boek zag staan in de boekenwinkel was de cover die mij het eerst opviel en mijn aandacht trok en toen ik de cover las was het boek al rap mee naar huis. Nieuwsgierig naar het verhaal van Peter die na een ongeval terecht komt in Sheol, de wachtkamer waar overledenen wachten op de dag des oordeels. Iedereen woont er in dorpen en in ieder dorp woont de familie van de generatie van de mannen. Ben je bijvoorbeeld getrouwd geweest en heb je kinderen en je gaat scheiden en hebt een nieuwe partner dan moet je daar als vrouw na het overlijden bij de eerste partner verblijven , brrrr het gedacht alleen daaraan deed mij al huiveren. Laat dat aub geen waar zijn in mijn geval.
Peter komt terecht bij zijn voorvaderen die religieus geleefd zijn en hij wordt beschouwd als een 'darwin' en een ongelovige en wordt meermaals op de feiten gedrukt dat hij op de dag des oordeels bij de Ordogs zal verblijven in de hel waar ze in Sheol al een voorproevertje van krijgen want Ordogs ruiken het hart van de mensen die niet naar de regels van de bijbel geleefd hebben op aarde. De gelovigen.Peter wil zijn zoontje Victor daarvan behoeden en wil hem waarschuwen voor wat hem te wachten staat in Sheol en gaat samen met Yelena en Anthony op avontuur om een manier te vinden om hun familie op aarde te verwittigen.
Een thriller kan je dit niet echt noemen , het verhaal neigt meer naar een fantasy gehalte maar wat heb ik genoten van dit boek.
Ik was geen toeschouwer als lezer maar meer een metgezel die ook op stap was met het drietal.
Ik twijfelde tussen 4 of 5 sterren want het einde kwam ineens heel abrupt maar het weegt niet op tegen het avontuur dat ik beleefd heb.
Een sterk debuut van Patrick Maes.

Meer recensies van Cottenier Ina