Sudoku

Cottenier Ina 09 september 2020
Hoe los je de sudoku van je eigen ondergang op? Op de terugvlucht van Madrid naar Brussel krijgt Philippe Rigaux het gezelschap van Leila, een beeldschone vrouw van Arabische afkomst. Ze raken aan de praat en Leila vraagt Philippe of ze de sudoku uit zijn krant mag invullen. Als ze geland zijn geeft Leila de krant terug en verdwijnt in de massa. Philippe kijkt verbaasd op als hij tussen de ingevulde cijfers van de sudoku Help Me ziet staan. Hij gaat meteen op zoek naar haar maar komt terecht in een bijzonder perfide en goed uitgekiend complot.
Een hele tijd had ik geen medelijden met Philippe, zijn verdiende loon dacht ik. Typisch een vent! Maar wat komt die man toch allemaal tegen. Kan hij zichzelf en zijn gezin redden van de ondergang dat lees je in Sudoku.

Meer recensies van Cottenier Ina