Toch eventjes bekomen van dit boek. Op bepaalde ogenblikken stonden de haartjes op mijn arm toch recht van alle emoties die op me af kwamen. Vanaf het begin van het verhaal voel je jezelf werkelijk als Tess. Je voelt haar pijn en woede wanneer haar verteld wordt dat ze naar Kenia gaan verhuizen en ze van de één op de andere dag al haar vriendinnen en haar geliefde Amsterdam achter zich moet laten. Ze verhuizen naar een land waar ze na weken de taal nog niet machtig is en ze nog steeds geen vrienden heeft. Wanneer ze na een schooldag vergeefs staat te wachten op hun chauffeur Leshan die niet komt opdagen ontmoet ze Chau een jongen van de Samburu stam dat haar naar huis brengt. Naarmate het verhaal ontmoet ze ook Kesi , de zus van Chau waar ze engelse les aan geeft. Zo leert ze ook de Moran kennen, dit zijn een soort krijgers die ook een belangrijke rol in het verhaal krijgen. Maar op een dag krijgen ze een speciale logee en vanaf dit moment krijgt Tess de ware toedracht te horen waarom ze naar Kenia verhuist zijn. Ze heeft het al zo moeilijk zich aan te passen in dit voor haar onbekende vreemde land met andere culturen en nu moet ze nog met deze nieuwe demonen afrekenen. Kan Tess deze nieuwe waarheid aan en wat krijgt ze nog allemaal te verduren in Kenia . Dit kan je allemaal lezen in dit prachtige boek van Cecile Korevaar.

Reacties op: Wat jij niet weet

Wat jij niet weet - Cecile Korevaar