Zolderkind

Cottenier Ina 26 januari 2024
We leren Dikembe kennen in 1903 waar hij samen met zijn ouders en broer in Afrika/Congo woont. Als zijn vader door de witte mannen wordt vermoordt probeer zijn moeder hem te redden door hem mee te geven met Richard Babbington om in Engeland een nieuw leven te beginnen als gezelschapsjongen met een nieuwe naam Celestine. Hij komt niks tekort, wordt opgeleid als een echte gentlemen maar toch mist hij zijn thuis. Op een dag slaat het noodlot toe en veranderd het leven drastisch voor Celestine.

Lowra verliest op jonge leeftijd haar ouders en wordt verder opgevoed door haar stiefmoeder Nina die haar al gauw verbant naar de zolderkamer. Daar vindt ze onder een paar planken een ketting en een pop en een paar letters in de muur gegrift.
Wanneer ze volwassen is ziet ze op een tentoonstelling een foto met een zwart jongetje en wordt ze zowaar gefascineerd door de foto en gaat ze samen met historicus Monty op onderzoek.

De 2 verhaallijnen wordt in verschillende tijdspannes verteld en komen op het eind vloeiend samen.

Het is een verhaal dat wel eventjes blijft hangen bovenal die van Dikembe. Voor mij verdient het zeker een 4 1/2 ster .

Meer recensies van Cottenier Ina