Zwarte golven

Cottenier Ina 15 juli 2020
Voor mij verdient dit verhaal de volle 5 sterren want ik waande mij echt wel op die boot, het verhaal speelde zich als een film voor mijn ogen af.
Wanneer Tim na een reis naar India terug in Nederland komt valt hij beetje in een zwart gat alvorens het hernemen van zijn studies. Na een aanbod om mee te gaan met Julia een vriendin dat hij had leren kennen in India, met een zeilboot naar Corfu waar zei als au paur voor de 2 kinderen van Robert de kapitein moet zorgen slaat hij welliswaar dit aanbod niet af. Maar wat begint als een prachtige zeiltocht draait dit uit op een gevaarlijk toch met een wat bizarre man met psychopatische trekken.
Je ziet Tim en Julia als 2 naïeve jongeren die een avontuur beleven maar hoe zou je zelf zijn op die leeftijd en eens je op die boot zit kan je geen kanten meer op. Misschien zou ik er al vroeger vandoor zijn gegaan maar ik denk op het ogenblik zelf je echt geen hoogte kon krijgen van Robert en je hem het voordeel van de twijfel geeft.
Ik vond het een vlot verhaal en ikzelf zou het toch niet graag mee maken. Op een bepaald ogenblik begon ik te denken, misschien neemt de auteur wel zelf een loopje met de waarheid zoals Robert hun vanalles op de mouw kon spellen met zijn talrijke verhalen.
Deze spannende reis kan je zelf meemaken door het boek te lezen 'zwarte golven' van Eric Wewerinke.

Meer recensies van Cottenier Ina