Matigheid troef

Davy69 09 maart 2023
Eerst en vooral ligt dit genre mij niet echt. Het is te James Bond achtig. Of zoals de serie 24 destijds. Anderzijds moet ik toegeven dat de schrijfstijl nagenoeg uitstekend is. Hoewel absoluut niet mijn genre kon dit verhaal me best uitermate lang boeien. Meer zelfs,met plezier flink doorgelezen,op 4 dagen was het uit. Wel af en toe met het verstand op nul. Als je enigszins dieper begon na te denken durfde je wel eens tot de conclusie komen dat het verhaal niet veel om het lijf had. Tig keer een hoop info werd verkregen door een simpele druk op de computerknop. Dit kan men moeilijk een doorgedreven onderzoek noemen. Inhoudelijk matig met andere woorden.Uitermate zwakke plot. Een echte Pieter Aspe plot als het ware. Boem,patat op de laatste bladzijden valt alles ineens in kannen en kruiken. Enorme gebarsten kannen en kruiken in dit geval. De paarse engel heeft niet voor verveling gezorgd en gezien de puike schrijfstijl rakelings de helft van de punten waard.

Meer recensies van Davy69