Kleurrijk kartonboekje over samenwerken

Dayenne 12 november 2020
In de boom hangen prachtige sappige rode appels. Ze zien er heerlijk uit! Wie kan ze pakken? Ik, jij, hij, zij, jullie of wij samen?

Wij is een vrolijk kartonboekje over samenwerken. Soms lukt iets niet alleen. In dit boekje hangen de appels veel te hoog, maar samen lukt het om de appels toch te pakken en lekker op te eten!

Wij. Samen. Een fijn thema voor een peuterboekje, omdat deze jonge kinderen het vaak nog lastig vinden om samen te delen en te spelen. Dit verhaaltje laat ze zien dat je samen juist meer voor elkaar kunt krijgen. Een mooie boodschap voor jonge kinderen.

Nastja Holtfreter is auteur en illustrator en maakte ook de boeken Van hemelsblauw tot knalgeel en Mijn bonte beestenboek – van hommel tot giraf. Deze boeken kenmerken zich door heldere kleurrijke illustraties. De afbeeldingen zijn simpel getekend en daardoor extra aantrekkelijk voor jonge kinderen.

De auteur maakt gebruik van persoonlijke voornaamwoorden als kapstokje voor haar verhaaltje. “Ik wil een appel .. maar ik kan er niet bij” en zo gaat dit verder met “Jij springt heel hoog .. maar de appels hangen te ver“ en zo komt het verhaal bij jullie, zij en wij. Niet helemaal in de gebruikelijke volgorde, maar een originele opzet voor het verhaal.

Wij is een kleurrijk kartonboekje van kinderen vanaf ongeveer 3 jaar. Het verhaal zet kinderen aan tot samenwerken.

Gelezen en geschreven voor In de boekenkast. Zie voor meer recensies: indeboekenkast.com.

Meer recensies van Dayenne