résistance - trilogie deel 1

Dazzle 25 augustus 2019
Dit eerste deel in de "résistance" trilogie heeft als onderwerp Vriendschap en Vertrouwen, en is tevens een maatschappij kritisch pamflet inzake de vele vermeende doofpot-affaire's die de Zweedse samenleving kenmerken.
Het plot zit uitermate sterk in elkaar met vooral de nadruk op psychologische effecten , maar een echte finale (vaak een issue bij een trilogie) ontbreekt en wordt ongetwijfeld goed gemaakt in het afsluitende 3e deel. De cliffhanger is ijzersterk.

Mooie spanningsboog. het boek kietelt je nieuwsgierigheid en je wilt constant doorlezen. In dit geval is de ik vorm als schrijfperspectief een goed gekozen vorm. Boije af Gennäs verrast en heeft een puik stukje werk afgeleverd, onderhoudend en bovendien is ze niet vergeten om vragen onbeantwoord te laten en je zo klaar te stomen voor het 2e deel

Louise Lagercrantz - Boije af Gennäs (1961, Bromma, Swe) is een zweedse auteur die voor dit boek "Bloedspoor" reeds 9 boeken heeft uitgebracht. Bloedspoor is haar debuut in het Nederlands taalgebied. Inmiddels is ook Schijndood verschenen, het 2e deel in de serie en werkt ze aan het afsluitende 3e deel..Daarnaast is ze co-producent en schrijver van een Zweedse soap-serie.

Meer recensies van Dazzle