Indrukwekkend eerste deel

Demi Stein 03 augustus 2021
Kiva is zeventien jaar en zit opgesloten in Zalindov. De meest beruchte gevangenis van Wenderall, bijna niemand komt hier levend uit.

Kiva is hier genezer. Elke dag vecht ze voor haar leven en dat van haar medegevangenen. Echter heeft ze geen vrienden, iedereen ziet haar als het spionnetje van de directeur.

Op een dag wordt de rebellenkoningin binnengebracht en ze moet er alles aan doen om haar in leven te houden. Wanneer blijkt dat de rebellenkoningin, de elementproef moet doen, biedt Kiva zich hier vrijwillig voor aan. Echter heeft al jaren niemand de elementenproef overleefd.

Uit onverwachte hoek krijgt ze steun. Tipp, haar hulpje. Nani, één van de gevangenisbewakers en Jaren, een mede gevangene, doen hun best om Kiva te helpen en zo ontstaan en onverwachte relaties en vriendschappen.

Wat een prachtig boek! Ik kan het niet anders omschrijven dan wauw!

De schrijfstijl van Lynette Noni is heel prettig. Je vliegt door het verhaal heen en tegelijkertijd is het ook erg interessant.

Het begin van het verhaal vond ik vrij rustig. Er gebeurde naar mijn gevoel weinig en erg spannend was het ook niet. Toen de proeven eenmaal begonnen werd het al wat spannender, maar ik zat nog steeds niet op het puntje van mijn stoel. Hoe verder je echter in de proeven komt, hoe spannender het ook wordt.

De laatste 100 bladzijdes komt er dan een keerpunt waarbij het wel enorm spannend wordt, waarbij de laatste 50 pagina's bizar zijn. Ik heb het boek met mijn mond open van verbazing uitgelezen en had na het uitlezen van dit boek ook even een bookhangover.

De plottwist aan het einde, de feiten die er om je oren heen vliegen, maken dit boek echt af. Het boek gaf mij de gehele tijd eigenlijk een 4 sterren gevoel, maar door het einde is het voor mij toch echt een dikke 5 sterren geworden. Het einde is zo enorm spannend dat ik eigenlijk niet kan wachten tot het volgende deel, maar helaas, dat duurt nog even.

Het magie level in dit boek vond ik wel wat tegenvallen, maar toch is het zeker een aanrader voor mensen die graag boeken lezen van het fantasty genre.

Meer recensies van Demi Stein