Leuke thriller voor tussendoor

Demi Stein 29 april 2024
Oorspronkelijk gepubliceerd op mijn socials.

Kennen jullie de Kobo Originals al?

Kobo Originals zijn boeken die origineel en exclusief (voor een bepaalde tijd) enkel te lezen zijn via Kobo. Op Kobo’s site vind je een overzicht met alle Kobo titels.

Eventjes terug las ik de Kobo Original ‘De bedrieger’ geschreven door K.L. Slater. Dit boek gaat over de alleenstaande vader Ben, die hard zijn best om zijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden. Zijn moeder, Judi, helpt hem vrijwel overal mee en staat altijd klaar voor het gezin. Uiteindelijk leert Ben een vrouw kennen, Amber. Ze lijken het perfecte stel samen, maar Judi vertrouwt Amber absoluut niet. Dit zorgt vanaf het begin voor strijd tussen deze twee personages. Judi begint vervolgens te graven in het verleden van Amber, en dat komt niet ten goede van hun relatie..

Wat Judi allemaal tegenkomt, dat lees je natuurlijk in het boek. De bedrieger is vermakelijk en toegankelijk geschreven, waardoor je binnen no-time door het boek heen bent. Als lezer wil je ook graag ontdekken wat Ambers geheimen zijn en of Judi met haar voorgevoel op het juiste pad zat.

Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik Judi een zwaar irritant personage vind. De manier hoe zij zich letterlijk overal mee bemoeit en haar zoon overal bij helpt is echt ongezond. Ik snap waar het vandaan komt en dat het uit liefde is, maar Ben is een volwassen kerel die in het boek laat merken graag zelfstandiger te willen zijn, wat zijn moeder niet begrijpt en daardoor in een heks verandert, wat een naar mens.

Maar goed, het was een leuke thriller voor tussendoor!

Meer recensies van Demi Stein